De straat op!

image

Rotjong! Ik zeg het natuurlijk niet. Ik denk het alleen maar als ik mijn zoon vrolijk zwaaiend midden op straat zie staan. Hij vindt dit natuurlijk een leuk spelletje, maar wij als ouders kregen meteen al een hartverzakking toen we zagen dat de poort open stond. Hij was nog niet eens een halve minuut alleen geweest!

Maar goed, het spel gaat verder. Hij op straat, wij als “good cop, bad cop” aan de zijlijn. Iedere stap die wij naar voren zetten, gaat hij naar achter. Ik weet waartoe hij in staat is met zijn verlatingsangst van 0%, dus moeten we dit voorzichtig aanpakken. Het begint met inpalmen. “Schat wil je nog wat melk?” Reactie: “Dag mam!” Zelfs paaien met de koekjestrommel werkt niet! Uiteindelijk bedenken we een list. Ik begin mijn zoon af te leiden met gekke gezichten, geluiden en zelfs dansjes terwijl mijn man via de achterkant hem van de straat af kan plukken. Mijn zoon hangt verslagen over pappa’s schouder terwijl wij elkaar triomfantelijk een high five geven.

Crisis voor vandaag afgewend, maar morgen zit er toch echt een schuif op die poort.

Leave a Reply

