Mamma pappa pappa mamma

image

De woordenschat van mijn zoon is nog niet te vergelijken met die van de dikke van dale. Maar ik weet zeker dat hij dit doet om ons te plagen. Het erge is, dat het hem nog goed lukt ook.

Sinds dat mijn zoon begint met praten heet ik pappa. Dat maakt het voor mijn man en mij een tikkeltje lastig, want wie van ons twee bedoeld hij nou? Braaf loopt mijn man naar hem toe, maar nee, dat is de foute pappa.

Maanden werken mijn man en ik er al aan om van mij mamma te maken. Tevergeefs, want iedere keer opnieuw schud mijn zoon zijn hoofd, zet zijn gemeenste glimlach op, tilt zijn hoofd een beetje schuin en zegt dan: “neehee, pappa!”

Tot vandaag.

Vanmiddag kwam mijn zoon met een grote glimlach op mij afgerent. “Mamma!” Riep hij enthousiast en ik keek mijn man verbluft aan. Zei hij dat nou echt?

We kwamen thuis en mijn zoon begint te spelen met zijn wagentjes. Na een paar minuutjes hoorden wij hem om zijn mamma vragen, dus ik liep al enthousiast naar de kamer. Hij keek mij aan en schudde zijn hoofd. Nee, dat is de foute mamma..

Leave a Reply

