Snoepkont

image

Snoepgoed. Hetgene waar iedere ouder verantwoord mee om wil gaan. Niet teveel, maar je kind af en toe iets gunnen is toch niet erg?

De woorden van het CB gaan door mijn hoofd als ik samen met mijn zoon het eerste vakje van de adventskalender open maak.

“Je zoon zit met het gewicht over de lijn van het gemiddelde. Hij lijdt als het ware aan overgewicht.”

Het arme kind teert de afgelopen weken op rijstwafels en thee. Dus dat chocolaatje is dik en dubbel verdiend!

Enthousiast haalt hij het chocolaatje uit de doos en ik moedig hem aan om het op te eten. Met net zoveel enthousiasme begint hij eraan te knabbelen en ik zie zijn blijdschap snel wegtrekken.

Hij schud heftig zijn hoofd, geeft mij het chocolaatje terug en loopt naar de lade om zich een rijstwafel te pakken.

CB, wat hebben jullie daar nou op te zeggen?

(P.S. Even ter verduidelijking, wij zijn tevreden bezoekers van het CB en zien dit ook als advies van hun, niet als kritiek.)

Leave a Reply

