Vroeg in de ochtend

image

Mijn hoofd knalt bijna uit elkaar als ik op de wekker kijk. 5 uur in de ochtend.
De tweedde ochtend op rij dat mijn dochter zo vroeg wakker wordt.
Ze kan niks aan mijn slaapgebrek doen, maar iets later wakker worden zou wel zeer op prijs worden gesteld.

Ik sta op om voor haar te zorgen, wakker ben ik helaas toch al.
Hoewel de steken in mijn hoofd blijven, verdwijnt mijn ochtendhumeur zodra mijn dochter zich 
heerlijk tevreden tegen mij aan nestelt met haar flesje.

Na de fles en even getut te hebben zie ik dat het huis over een kwartier weer vol leven zal zijn
en maak het ontbijt alvast klaar. De heren kunnen dan meteen aanvallen.

Ik loop met een zwaar hoofd weer de trap op om mij aan te kleden,  waar mijn man mij op de slaapkamer een goedemorgen wenst. Meer als eeen “morgen” komt er bij mij niet uit. Hij geeft me een dikke knuffel en vraagt medelevend hoe het gaat. “Tegenwoordig sta ik dus al met hoofdpijn op!” is mijn antwoord. “Als het je enigzinds troost bied, ik heb nu ook hoofdpijn.” Is zijn reacite.

Nee lieve schat, dat bied mij echt geen troost..

Leave a Reply

