Ik ben nu eenmaal mama.

image

Mama,
Ik weet nog hoe trots en hoe blij ik was toen mijn zoon voor het eerst mama zei.
Ik zwichtte en werd helemaal week van binnen. Wat is het toch mooi om mama genoemd te worden.

Ik wist niet beter. Mijn zoon is nu bijna drie jaar oud en het aantal keren dat ik nu per dag het woord “mama” hoor
is op een a4 niet meer bij te houden. Turven heb ik, na streepje nummer vijftig achterwege gelaten en de pogingen
om het naar papa op te schuiven zijn mislukt. Ik ben nu eenmaal mama.

Vanmorgen vroeg hoorde ik het weer. Maar dit keer was het mijn dochter die mij zo noemde.
Haar eerste keer en ik smolt. Ik zwichtte en werd weer helemaal week van binnen.
Dit gevoel duurde echter maar welgeteld vijf seconden…

“Och god, nu zijn het er twee..”

Leave a Reply

