Wat is het toch stil!

image

“Mama? Mag deze pot open?” Ik weet niet om welke pot en kan het helaas ook niet zien, maar omdat mijn zoon dit vraagt zeg ik al automatisch nee.

Hij antwoord met een “ok” en de kwestie is voor mij afgedaan.
Mijn dochter zit namelijk net rustig bij mij op schoot haar flesje te drinken en ik wil haar nu niet onderbreken.

Als mijn dochter een paar minuten later klaar is, ben ik de vraag alweer vergeten. Het is lekker rustig in de eetkamer. Een belletje begint te rinkelen. Het is eigenlijk iets te rustig.

Ik loop met mijn dochter de hoek om en heel snel zie ik nog een witte vinger achter de rugleuning verdwijnen. De pot sudocreme staat open op tafel.

“Wat ben je aan het doen? Vraag ik, maar als ik bij hem ben is de vraag echter overbodig.

“Aan het smeren mama!”

Leave a Reply

