Mijn broodje is op

Ze is helemaal verzot op de chocolade broodjes die ik voor onderweg heb meegenomen. Ze heeft de ze dan ook snel gespot en haar handjes in de “Geef maar hier” modus gezet. 

Al peuzelend geniet ze van de mooie natuur om haar heen en vertel ik haar wat ze allemaal ziet. Het duurt niet lang voor ze het kleine broodje op heeft en om een tweede vraagt. Het blije snoetje dat ik krijg als ik haar het broodje geef, is gewoon onbetaalbaar. 

Zo lopen we nog gezellig een stukje door als mijn dochter een half opgegeten broodje naar mij omhoog houdt.

“Mama op!” Zegt ze.

“Nee lieverd, die is nog lang niet op. Je bent pas halverwege.” 

Maar mijn antwoord bevalt haar helemaal niet. Ze kijkt me boos aan, trekt een pruillip en gooit met een demonstratief gebaar het boodje op de grond. 

“Mama.. Op..”

Leave a Reply

