Eerst sorry zeggen!


“Mag ik van het stoeltje af?” Vraag ik zo lief mogelijk aan mijn zoon. Mijn man schaterd het uit maar mijn zoon kijkt me dood serieus aan. “Eerst sorry zeggen mama!” 

Mijn zoon heeft gelijk. Als mijn zoon ontzettend stout is geweest, moet hij even op het stoeltje gaan zitten denken. Dit werkt ontzettend goed voor hem en na een paar minuten biedt hij al zijn excuses aan voor wat hij heeft gedaan.

Maar zojuist was ik even stout. Mijn zoon stond over de tafel geleund om zijn knuffel te pakken en ik zag mijn kans schoon. Ik gaf hem een pets op zijn billen en gierde het uit. Mijn zoon daarentegen draaide zich verontwaardigd om. 

“Mama, dat mag niet! Je mag niet slaan! Nu ben je stout en moet je op het stoeltje gaan zitten.” 

Ik kijk mijn zoon vanaf het stoeltje beteuterd aan.

“Sorry schat. Ik zal het nooit meer doen.’

Leave a Reply

