Modderpoelen

Gebielend zet ook eindelijk mijn dochter een stap in het water. Ze giert het meteen uit een haar grote broer staat al aan de overkant van de modderpoel om haar aan te moedigen.

Halverwege blijft haar laars steken en kiept ze om. Ze kijkt me verschrikt aan, maar als ze mij ziet lachen staat ze weer op een veegt haar handjes aan haar natte broek af. Lachend, gierend en brullend lopen de kinderen door de modderpoelen verder en ik geniet van dit tafereel.

“Vindt je dat wel verstandig? Met die twee kleintjes in dat vieze water?” 

Ik kijk om naar een oudere meneer die aan komt fietsen.

“Daarom laat ik ze er ook niet van drinken .” Geef ik de man als antwoord. Maar daar was de goede meneer niet van gediend en fietst mopperend verder.

Was dat niet diezelfde generatie die zegt dat de jeugd van tegenwoordig meer buiten moet gaan spelen?

Leave a Reply

