Moeders intuïtie


Het is alweer drie uur in de nacht en ik kom maar niet in slaap. Onze dochter heb ik ongeveer een half uur geleden weer terug in bed gelegd en ze heeft al een tijdje niets meer van zich laten horen. Dus aan haar ligt het niet.

Waarom kom ik dan niet terug in slaap? Langzaam draai ik me nog eens om een luister naar de ademhaling van mijn man. Hij slaapt als een blok en ik probeer me dan ook op zijn ritme te concentreren.

Al snel begin ik weer te woelen als ik voel dat mijn arm in slaap valt.Die dan weer wel. Ik gooi deze naast het bed en schrik me een ongeluk als ik reactie krijg.

“Mama, ik kan niet slapen.” Zegt mijn zin

Zou het dan toch de intuïtie van een moeder zijn?

Leave a Reply

