Een rondje bank zitten

Nog met de woorden van een vriendin in mijn achterhoofd begon ik met veel enthousiasme aan mijn eerste rondje Rennen. Mijn vriendin is alweer een aantal weken bezig en zei tegen me dat het ontspannend is, ze zich er beter door voelt en ze valt er ook nog van af!

Vol goede moed trok ik dus mijn sportschoenen aan. Echt sportschoenen kan ik ze eigenlijk al niet meer noemen. Ze worden meer gebruikt om in de tuin te werken en zijn dan ook hartstikke bruin van de modder.

Een goede broek om te rennen kon ik ook al niet vinden. Ik heb nog zo’n modieuze harembroek liggen die het nu als sportbroek moet ontgelden. Maar hij past, dus klagen mag ik niet.

Al na een paar minuten rennen voelde ik niet alleen mijn theezakjes schudden, ook mijn zwemband liet weten dat hij er nog zit. Mijn broek zakte af en natuurlijk was mijn paardenstaartje los geschoten zodat er plukjes haar in mijn ogen dansten. Mijn hoofd knalde uit elkaar en binnen de eerste kilometer was ik dus al totaal buiten adem.

De volgende keer ontspan ik mij wel op de bank met een reep chocolade, daar voel ik mij ook beter door.

Leave a Reply

