Mijn kinderen staan naast me als ik de droger weer open maak en het derde paar schoenen erin zet. “Hoeveel paar schoenen heb je nog over?” Vraagt mijn zoon. Ik wijs naar het rek naast me waar nog één paar schoenen van mij op staat.

Ik trek mijn laatste paar schoenen aan en neem mijn vest van de kapstok. Het regent al 2 dagen en de vorige schoenen hebben geen weerstand kunnen bieden tegen de nattigheid. Bij de eerste plassen voelde ik mijn sokken al nat worden. Maar ik blijf in ontkenning. De zomer mag nog niet voorbij zijn.

Ik pak de riem van de hond en neem mezelf voor nu wel een groter stukje te gaan lopen. Ik ben de eerste straat uit en natuurlijk begint het nu toch weer harder te regenen. Het duurt niet lang voordat ik voel dat mijn sokken het ook deze wandeling niet droog zullen houden. Maar het grote rondje loop ik toch.

“En? Vraagt mijn zoon als ik thuis kom. “Zijn je schoenen droog gebleven of kun je beter deze gaan gebruiken?” Met een grote glimlach haalt hij mijn regenlaarzen achter zijn rug tevoorschijn. De kleine etter..

Leave a comment