Ik had beter moeten weten toen ik “ja” zei tegen mijn dochter. Eerlijk toegegeven. Ze is echt een stuk stylisher dan dat ik ben. Iedere combinatie wordt zorgvuldig bekeken en ieder kledingstuk dat ik mee naar huis neem wordt grondig gekeurd. Maar hoe dan ook, alles wat ze zich aantrekt, het staat haar.

Ze heeft lef. Toen ik laatst voorstelde haar haren te verven met verschillende kleuren vertelde ze mij precies al hoe ze het wilde hebben. Turquoise onderaan, lila in het midden en roze bovenop. Je leest het goed. Mijn 7 jarige dochter loopt nu rond met een echt “zeemeermin” kapsel en ze ownt het.

Ik ben trots op haar, dat ze al op zo’n jonge leeftijd echt helemaal zichzelf durft te zijn ondanks reacties van buitenaf. Maar toch had ik nee moeten zeggen. Want ik heb echt spijt dat ik ja heb gezegd tegen die make-up doos.

Leave a comment